Subject: Maa- ja Ruumiameti selgitustaotlus
From: Katriin Tünder <[email-masked]>
To: "AKI info"
Cc: Marje Kolmar-Grüner <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Feb 2025 09:35:56 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun Teie poole andmekaitse küsimuses, milles vajaksime AKI arvamust. 
Maa- ja Ruumiametil on kinnisvara tehinguandmed, nendele andmetele 
juurdepääsu reguleerib MaaKatS § 6 lg 10-12. Tehinguandmed on isikuandmed ja 
nendele kohaldub isikuandmete kaitse üldmäärus. Kinnisvara tehinguandmete 
kogumise eesmärk on maade hindamine.

Maa- ja Ruumiametile tuli PPA taotlus tehinguandmete saamiseks. Põhjendus 
on, et nad soovivad kuritegude ennetamise eesmärgil koostada analüüse.

Nad põhjendavad oma taotlust järgmiselt: PPVS § 3 lg 1 p 1 järgi on politsei 
ülesandeks karistusseadustiku 9., 12., 13., 16., 17., 21. ja 22. peatükis 
sätestatud süütegude ennetamine, kui see ülesanne ei ole seadusega antud muu 
korrakaitseorgani pädevusse, ning avaliku korra kaitse korrakaitseseaduses 
sätestatud alusel ja korras.

PPVS § 746.   Isikuandmete töötlemine ning isikuandmete välisriigile ja 
rahvusvahelisele organisatsioonile edastamine

  (1) Politseil on käesoleva seaduse § 3 lõikes 1 sätestatud, samuti 
välislepingust või Euroopa Liidu õigusaktist tulenevate ülesannete 
täitmiseks õigus töödelda eriseaduses sätestatut arvestades:

  1) isikuandmeid, sealhulgas eriliiki isikuandmeid;

IKS § 15.  Isikuandmete töötlemise seaduslikkus

Õiguskaitseasutus võib isikuandmeid töödelda seaduse alusel, kui nende 
töötlemine on vajalik süüteo tõkestamise, avastamise või menetlemise või 
karistuse täideviimise eesmärgist tuleneva ülesande täitmiseks.

Maa- ja Ruumiametil on praktilises mõttes tehinguandmete tabel, mis sisaldab 
kõiki kinnisvaratehinguid ning PPA soov on saada kõikide tehingute andmed.

Kuna see olukord on meile esmakordne ning tehinguandmete kogumise eesmärk 
laiemalt (maade hindamine) ja PPA taotluses olev eesmärk andmete kasutamise 
osas ei ühti, siis me palumegi AKI arvamust/seisukohta antud olukorrale.

Lugupidamisega

Katriin Tünder
jurist
+372 5682 2452

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee/> www.maaruum.ee

Mustamäe tee 51, Tallinn